skip to Main Content

Estadi 13: Si gestiones les teves emocions, solucionaràs el teus conflictes

0 alumne

Saps bé que els conflictes entre persones i els conflictes dins de la teva empresa sempre existiran. Els conflictes es donen des del moment en què dues persones es relacionen i ho vénen fent des que existim com a espècie.

Això vol dir que dins del teu propi equip de treball es generen conflictes entre els teus col·laboradors, entre els teus col·laboradors i tu, o tu amb el teu equip en general o amb els teus superiors, o amb els teus clients, etc.

Per tant, si saps que els conflictes existiran, el que és fonamental és que sàpigues gestionar-los. Els conflictes indiquen que alguna cosa cal millorar. De manera que són necessaris per créixer personal i professionalment. Si penses que no hi haurà conflictes estaràs cometent un seriós error, perquè no estaràs preparat per gestionar-los.

És a dir, hauràs d’entendre que igual que cal vendre uns productes i uns serveis, també cal gestionar conflictes entre persones i conflictes, fins i tot, entre empreses. Convé una bona gestió, perquè en les relacions, en les col·laboracions, habita gran part de l’èxit que pretens aconseguir.

En conseqüència, has de treballar molt la teva intel·ligència emocional. Has de treballar unes sèries de coses, que aniràs veient al llarg de la sèrie de vídeos i metamorphismes d’aquest estadi 13. Si bé, de moment, has d’entendre que et poden servir per millorar la comunicació. Si és entre les persones on es genera el conflicte, el propi conflicte t’indica les vies d’accés per oferir diferents solucions.

En última instància, els conflictes el que fan és millorar el teu exercici professional i l’exercici professional dels teus col·laboradors. També enforteixen l’automotivació, de la qual hem parlat a l’estadi 3, l’estadi de l’intel·ligència emocional. Saps que l’automotivació és una motivació intrínseca que surt del teu propi interior.

Per tant, els conflictes enforteixen que t’automotivis, perquè cada vegada que apareix un conflicte, el que apareix és una anomalia, un signe que t’està indicant que alguna cosa cal millorar. Si fessis cas d’això i entenguessis el conflicte d’una manera molt objectiva, podries identificar què és el que està passant per millorar i per poder automotivar-te.

Els conflictes, al seu torn, et faciliten les altres quatre competències de la teva intel·ligència emocional, a part de l’automotivació. T’introdueixen de ple en l’autoconeixement. Si tu estàs generant un conflicte o algú el genera amb tu, has de saber com et sents durant aquest conflicte, has de saber quines emocions tens. Deia Unamuno “pensa el sentiment, sent el pensament”.

També faciliten l’autoregulació, una altra de les teves competències emocionals. Si no ets capaç de autoregular-te per solucionar un conflicte, aquest no se solucionarà. Per tant, et faciliten disminuir la teva impulsivitat, la teva resposta no controlada. Si entens això bé, sabràs que pots facilitar-li, a més, als teus col·laboradors que treballin la seva pròpia autoregulació. No obstant això, de tu no depèn directament que els altres s’autoregulin, siguin els que siguin: companys, clients, superiors, etc. El que sí depèn de tu és que t’autoregulin a tu i amb això contribuir a que el conflicte no creixi, sinó tot el contrari, ja que els altres veuran que no t’alteres.

Et faciliten també l’empatia. Saps que en un conflicte l’empatia és fonamental per saber com està pensant com està sentint l’altra persona. Sense empatia, sense intentar comprendre l’altre abans de ser comprès tu, no solucionaràs un conflicte. Sense capacitat d’escoltar de forma racional i tranquil · la a l’altra part, és impossible que es gestioni i es solucioni el conflicte.

I, per descomptat, l’última de les cinc competències de la teva intel·ligència emocional, que són les habilitats socials. Els conflictes no són més que habilitats socials. Són interaccions interpersonals on has de saber moure’t molt bé. Has de saber utilitzar molt bé el llenguatge. Has de saber, sobretot, que els conflictes estan precisament per generar una millor col·laboració, per crear sinergies entre les parts. Per tant, les teves habilitats socials són crucials, ja que en les relacions està el teu futur.

En definitiva, els següents vídeos i metamorphismes d’aquest estadi 13, et serviran per veure quins conceptes, quines fases hi ha als conflictes, com es resolen o quina tècnica és la millor per a resoldre’ls, per exemple. Et serviran a tots els teus àmbits: personal, professional, sentimental, social i familiar.

Els conflictes en l’àmbit professional, que és principalment dels que estem tractant, et serviran per veure com pots solucionar-los quan apareguin en el teu equip de treball. Si has de ser mediador o ets part implicada en aquests conflictes, t’han de servir perquè vegis com has de gestionar-los precisament perquè es converteixin en opcions o en solucions i no només en problemes.

68,00€ 34,00€
¡No esperes a que te lo cuenten!Suscríbete y recibe cada semana nuevos recursos y ofertas de METAMORPHOSIS
Back To Top